czwartek, 28 marca 2013

jajka z filcu

 Chciałabym pokazać Wam jak zrobić jajko z filcu.. .                                                                                        
na początek potrzebujemy wykrojony z papieru szablon jajka i filc ( ja wykorzystuje arkusze formatu A4 ok. 1-2 mm grubości). Na filcu obrysowujemy szablon i wycinamy go.

                                                                                                               
  Następnie wycinamy z filcu gotowy wzór i zszywamy ( ja  do tego używam muliny w kolorze zbliżonym do koloru filcu ), należy pamiętać  przy zszywaniu o pozostawieniu dziurki na wypełnienie jajka i miejscu na patyczek... do wypełnienia można użyć waty lub wypełnień do zabawek...




  I tak pozostaje nam ostatni etap tworzenia, najbardziej żmudny - mój ulubiony- bo najbardziej kreatywny... Do wykończenia jajek wykorzystuje różne tasiemki, koronki papierowe sznurki, koraliki , cekiny -wszystko jest przyklejane na gorący klej z pistoletu...
  Patyczki zatapiam w gipsie -można to zrobić w filiżankach, tak jak w przypadku choinek z filcu, ale w tym przypadku wybrałam plastikowe pojemniczki, które dekorowałam jutową siatką w różnym kolorze tworząc a'la gniazdko...w celu przykrycia widocznego gipsu można wykorzystać mech (w tegorocznych warunkach ciężki do zdobycia z przyczyn atmosferycznych ), sizal lub wypełniacz. Na koniec dekoruje gniazdko piórkami....  
  W taki sposób powstała kolekcja jajek-  staram się by każde było niepowtarzalne  ...
  Zapraszam na pokaz (mam nadzieję, że Wam się spodobają)





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz